ИЗБОР ЗА НАЈЛЕПШЕ ШКОЛСКО ДВОРИШТЕ

Ресурси

 

На улазу у наше пространо двориште, дочекују нас велике степенице и воде преко бетонског платоа до улаза у школу.

Двориште је ограђено, пуно травнатих површина и дрвећа које су концентрисане по ободима.

Иза школе су терени и балон сала. Имамо обојене канте за ђубре у које се сортира отпад: жута – пластика, црвена – лименке, плава – папир. Имамо тим за уређење школе који чине два наставника ликовног, библиотекар и једна учитељица.

Активности

Плато и жардињере су осликавали ученици са наставницима ликовног. Наставници биологије су са ученицима садили цвеће у жардињере и у атријум, а еколошка секција предлаже и спроводи различите активности (надгледање ученика за време одмора, креирање занимљивих канти за ђубре, израда паноа о рециклажи…).

Наставници техничког су са ученицима направили кућице за птице, покачили по дрвећу и научили децу да брину о животињама. Млађи разреди уче у оквиру предмета Чувари природе и Природа и друштво о начинима чувања природних сировина, о рециклажи, сортирању отпада и о уређењу околине. Редовно учествујемо у акцији Очистимо Србију (чак и по киши).

Школске 2008/2009. је наша школа била једна од десет најуспешнијих школа и једина награђена у Београду од Рикен фонда (Recan fond) за велике количине сакупљених лименки. Награда је била боравак за два ученика и координатора акције у еколошком кампу. Стално сакупљамо стару хартију. И за алуминијум и за папир, доводимо стручна лица која нам објашњавају поступак рециклаже и тиме едукују и наставнике и ученике.

Кошење траве и поткресивање шибља обавља домар, а спремачице повремено чисте двориште, али редовни и најажурнији је Чиле, наш „домаћин дворишта“ који продаје деци жваке и бомбоне, стално их опомиње и учи лепом понашању, а после сваког одмора сакупи све папире који су деци „испали“.

Сугестија

Волели бисмо да овај конкурс буде трајна акција, да се у септембру пријављују школе са обавезним снимцима стања, током целе године се уређује, а у мају се поново шаљу фотографије остварених активности, а тек тад да иду комисије у обилазак. Ово је мало времена за све што смо испланирали да урадимо током целе школске године. Планирали смо да активирамо целу заједницу: општину, родитеље, наставнике, ученике.

ОШ „Павле Савић“ и Тим за уређење дворишта

Љубица Радојковић, наставник ликовног

Миодраг Пантелић, наставник ликовног

Зорица Смиљанић, библиотекар

Драгана Раковић, учитељ